Aquest mes de febrer s’ha posat en funcionament el sistema d’Alertes de Protecció Civil en el marc del compliment de la Directiva 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, que imposa l’obligació a tots els països membres de disposar de sistemes d’alerta per situacions d’emergència greu basats en l’enviament de missatges als telèfons mòbils de la població afectada.

És una eina pensada per traslladar a la població les instruccions que ha de seguir de forma immediata per protegir-se i evitar danys quan es trobi a la zona afectada per una emergència, catàstrofe o accident greu.

En el cas de la Fatarella, s’ha previst una prova el dia 12 d’abril, a partir de les 11 h, en el marc de la prova per a tot el territori de les demarcacions Terres de l’Ebre, Tarragona i Penedès.

A la pàgina web interior.gencat.cat/alertesprotecciocivil disposeu de tota la informació sobre el sistema, amb diferents materials específics:

  • Preguntes freqüents, un document que aplega 50 preguntes i respostes: Enllaç.
  • Tutorial Com configurar els mòbils per rebre alertes de protecció civil: Enllaç.
  • Enquesta, que permetrà valorar la prova i detectar incidències: Enllaç.
  • Materials divulgatius: cartells, materials per a xarxes socials, falques, etc.: Enllaç.